Indeling organisatie
Het Commissariaat voor de Media werkt vanuit de afdelingen Markttoegang, Toezicht, Handhaving en Bezwaar, Onderzoek en Beleidsadvies, en Contact en Voorlichting (in oprichting). Daarnaast heeft het Commissariaat een directie Bestuurs- en Organisatiezaken.
Directie Bestuurs- en Organisatiezaken
De directie Bestuurs- en Organisatiezaken bestaat uit verschillende onderdelen die ieder onmisbaar zijn voor een goed functionerende organisatie. Deze onderdelen zijn Bedrijfsvoering, Communicatie, Finance, HR, en ICT. De directeur Bestuurs- en Organisatiezaken is belast met de uitvoering van de aansturing van de gehele organisatie, waaronder de aanpak, werkwijze en de inzet van mensen en middelen om het resultaat binnen de afgesproken kaders te behalen. |
Afdelingen
De afdelingen dragen zorg voor de goede uitvoering van hun taken en opdrachten, waaronder het voorbereiden van besluiten voor en het adviseren van het college van commissarissen.
MarkttoegangDe afdeling Markttoegang zorgt voor toegang tot het mediabestel. Het hoofd van de afdeling Markttoegang is Jasmin van Eenenaam. |
|
ToezichtDe afdeling Toezicht houdt toezicht op het mediabestel en de Wet op de vaste boekenprijs. Het hoofd van de afdeling Toezicht is Doran Houthoff. |
|
Handhaving en BezwaarDe afdeling Handhaving en Bezwaar treedt handhavend op bij vermoedelijke overtredingen en behandelt bezwaarschriften. Het hoofd van de afdeling Handhaving en Bezwaar is Elles Witvoet. |
|
Onderzoek en BeleidsadviesDe afdeling Onderzoek en Beleidsadvies voert onderzoeken uit naar en brengt beleidsadviezen uit over verschillende terreinen van de mediasector. Het hoofd van de afdeling Onderzoek en Beleidsadvies is Gerda van Hekesen. |
Contact en Voorlichting (in oprichting)
De afdeling Contact en Voorlichting (in oprichting) houdt contact met en geeft voorlichting aan organisaties in de mediasector, de boekensector en het publiek.
De taken van deze afdeling vallen op dit moment onder de directie Bestuurs- en Organisatiezaken