Indeling organisatie

Het Commissariaat voor de Media werkt vanuit de afdelingen Markttoegang, Toezicht, Handhaving en Bezwaar, Onderzoek en Beleidsadvies en Bestuurs- en Organisatiezaken.

Afdelingen

De afdelingen dragen zorg voor de goede uitvoering van hun taken en opdrachten, waaronder het voorbereiden van besluiten voor en het adviseren van het college van commissarissen.

Bestuurs- en Organisatiezaken

De afdeling Bestuurs- en Organisatiezaken bestaat uit verschillende onderdelen die ieder onmisbaar zijn voor een goed functionerende organisatie. 

Deze onderdelen zijn Bedrijfsvoering, Communicatie, Finance, HR, en ICT.

Markttoegang

De afdeling Markttoegang zorgt voor toegang tot het mediabestel.

Toezicht

De afdeling Toezicht houdt toezicht op het mediabestel en de Wet op de vaste boekenprijs.

Handhaving en Bezwaar

De afdeling Handhaving en Bezwaar treedt handhavend op bij vermoedelijke overtredingen en behandelt bezwaarschriften.

Onderzoek en Beleidsadvies

De afdeling Onderzoek en Beleidsadvies voert onderzoeken uit naar en brengt beleidsadviezen uit over verschillende terreinen van de mediasector.