Indeling organisatie
Het Commissariaat voor de Media werkt vanuit de afdelingen Markttoegang, Toezicht, Handhaving en Bezwaar, Onderzoek en Beleidsadvies en Bestuurs- en Organisatiezaken.
Afdelingen
De afdelingen dragen zorg voor de goede uitvoering van hun taken en opdrachten, waaronder het voorbereiden van besluiten voor en het adviseren van het college van commissarissen.
Bestuurs- en Organisatiezaken
De afdeling Bestuurs- en Organisatiezaken bestaat uit verschillende onderdelen die ieder onmisbaar zijn voor een goed functionerende organisatie.
Deze onderdelen zijn Bedrijfsvoering, Communicatie, Finance, HR, en ICT.
Markttoegang
De afdeling Markttoegang zorgt voor toegang tot het mediabestel.
Toezicht
De afdeling Toezicht houdt toezicht op het mediabestel en de Wet op de vaste boekenprijs.
Handhaving en Bezwaar
De afdeling Handhaving en Bezwaar treedt handhavend op bij vermoedelijke overtredingen en behandelt bezwaarschriften.
Onderzoek en Beleidsadvies
De afdeling Onderzoek en Beleidsadvies voert onderzoeken uit naar en brengt beleidsadviezen uit over verschillende terreinen van de mediasector.